Kuba Janyst
Kuba Janyst
Absolwent studiów na wydziale Architektury i Urbanistyki Politechniki Krakowskiej, uzyskał dyplom z akredytacją Royal Institute of British Architects. W 2003 roku studia na wydziale Art and Architecture, University of Tennessee, program wymiany międzynarodowej. Zajmuje się malarstwem, grafiką i designem. Organizuje także projekty artystyczne i kulturalne jak plenery, warsztaty, wystawy, malowanie na żywo. Obecnie mieszka w Warszawie, w Polsce.

Na drodze wieloletnich poszukiwań i konfrontacji różnych estetyk artysta wypracował sposób obrazowania współczesności oddający jej rozedrganie, przeciążenie komunikatami i napastliwość. Dzisiejszy świat artysta postrzega poprzez pryzmat kumulacji danych, szumu informacyjny i hałasu treści. Ujmuje je w formę niesłychanie prostą i celną: użycie farby akrylowej i krawędzi szpachli, która geometryzuje, ale i zagęszcza, przedstawioną rzeczywistość. Punkt widzenia staje się jednocześnie techniką, a tym samym przedstawiony obraz okazuje się równie ważny, co proces twórczy i finałowa materialność dzieła. J. W twórczy sposób odnosi się ona również do automatyzacji, druku 3D, mechanizacji. Tradycyjny gest malarski zastępuje poetyką niemal rzemieślniczą: nanoszeniem kolejnych włókien farby, „produkowaniem" jej wiązek i splataniem ich w nowe matryce znaczeń.
Poleć znajomemu

Biografia

Absolwent studiów na wydziale Architektury i Urbanistyki Politechniki Krakowskiej, uzyskał dyplom z akredytacją Royal Institute of British Architects. W 2003 roku studia na wydziale Art and Architecture, University of Tennessee, program wymiany międzynarodowej. Zajmuje się malarstwem, grafiką i designem. Organizuje także projekty artystyczne i kulturalne jak plenery, warsztaty, wystawy, malowanie na żywo. Obecnie mieszka w Warszawie, w Polsce.
 
Na drodze wieloletnich poszukiwań i konfrontacji różnych estetyk artysta wypracował sposób obrazowania współczesności oddający jej rozedrganie, przeciążenie komunikatami i napastliwość. Dzisiejszy świat artysta postrzega poprzez pryzmat kumulacji danych, szumu informacyjny i hałasu treści. Ujmuje je w formę niesłychanie prostą i celną: użycie farby akrylowej i krawędzi szpachli, która geometryzuje, ale i zagęszcza, przedstawioną rzeczywistość. Punkt widzenia staje się jednocześnie techniką, a tym samym przedstawiony obraz okazuje się równie ważny, co proces twórczy i finałowa materialność dzieła. J. W twórczy sposób odnosi się ona również do automatyzacji, druku 3D, mechanizacji. Tradycyjny gest malarski zastępuje poetyką niemal rzemieślniczą: nanoszeniem kolejnych włókien farby, „produkowaniem" jej wiązek i splataniem ich w nowe matryce znaczeń.

więcej

Wystawy indywidualne
- „Prosimy nie regulować odbiorników", Centrum Promocji Kultury, Warszawa (2019)
- „Percept", galeria Wejście przez sklep z platerami , Warszawa (2018)
- „whitening", galeria Wejście przez sklep z platerami, Warszawa (2017)
- „Imaginary Landscape", 81 stopni, Warszawa, (2017)
- „Bestial, Total, Brutal", Galeria 022, Warszawa (2013)
- „De Profundis" – Galeria miejska, Inowrocław (2013
Wystawy zbiorowe
- EMP Gallery, Tokio, Japonia (2019)
- „Art Vancouver", Vancouver, Kanada (2019)
- „KONTAKT", galeria Tętno, Wrocław (2016),
- „Struktura cienia", Prom Kultury, Warszawa (2015),
- „Zaciek", ZPAP Łódź (2015),
- La maison de Saint Etienne, Katowice (2015),
- ŚLADY, Galeria DAP, Warsaw (2015),
- Galerie D'Art L'Echaguette, Saint Etienne, Francja (2014)
- Chopin and Polish Art, Villa Karisse, Izabelin (2013),
- POKOLENIA – Galeria miejska, Inowrocław (2013),
- II Festiwal sztuki Młodzi sztuką - Projekt Burza, Galeria Dap, Warszawa (2013),
- Sztuka polska – Galeria miejska, Stuttgart, Niemcy (2011)
- Arte Moderna dalla Polonia, Triest, Włochy (2011)
POZOSTAŁE PRACE ARTYSTY

CR 5 z cyklu Meditations, 2021

akryl, płótno
70 x 70 cm

12, 2016

akryl, płótno
75 x 115 cm

49, 2018

akryl, płótno
100 x 100 cm

48, 2018

akryl, płótno
70 x 80 cm

NO SIGNAL (NS_11_19_1X1), 2018

akryl, płótno
40 x 40 cm